Вітаю всіх любителів саморобок, сьогодні пропоную вашій увазі варіант виготовлення автоматичного дровокола з електроприводом. Відразу скажу, конструкція на вигляд хоч і проста, але у виготовленні складна. Вимагає витрат сил і матеріалів, так само необхідно обладнання, тобто на коліні з сірників і жолудів не зробиш. Але на мою думку, якщо взятися за справу і повторити те, що зробив автор, результатом ви залишитеся задоволені. Звичайно, якщо вам не так часто доводиться колоти дрова, а лише зрідка розколоти пару колодок і то для мангала, сенсу майструвати такий агрегат немає, а ось якщо ви конкретно заготовлює дрова на зиму і в чималих кількостях, сокирою тут не відбудешся, куди простіше щось змайструвати, щоб спростити процес заготовки. Особисто мені даний варіант здався цікаві, не дивлячись на складно, ну а ви вирішуйте самі, цікаво, читайте, дивіться відео від автора внизу і беріть ідею на замітку.

Матеріали:

* профільна труба перетином 100х100 мм, * листовий метал товщиною приблизно 4-5 мм, * два корпусних підшипника з маркуванням ucf?* дві шестерні (маркування буде вказана за текстом),* металевий кругляк (діаметр трохи більше діаметра внутрішніх обойм підшипників),* металевий куточок,* обрізки листової сталі,* різьбові шпильки,* болти з гайками,* саморізи,* тонкий листовий метал (для виготовлення захисних кожухів),* профільні труби різного перетину,* два колеса від візка,* шків (автор використовував від якогось верстата),* два амортизатора.

Інструменти та обладнання:

* токарний верстат, * свердлильний верстат, * болгарка, * стрічкова пила, * інструмент для розмітки, * клепочник (або заклепочник, точно не знаю як правильно) і різьбові заклепки.

Можливо, щось і упустив з матеріалів та інструментів, за це прошу вибачення (занадто багато всього), все спливе в процесі опису.

Крок 1.

Виготовлення автор починає з заснування. Від труби 100х100 мм він відрізав заготовку довжиною 90 см, це основна балка, на ній будуть кріпитися всі інші деталі. До цієї деталі автор прикладає дві пластини з листового металу товщиною 4-5 мм, прикидає до них корпусні підшипники.

Потім пластини розмічає, керном ставить мет і по ним свердлить отвори. По кутах звичайним свердлом, під болти, і по центру свердлом з насадкою коронкою.

Далі приварює пластини до балки і прикручує до них підшипники, як показано на фото.

Крок 2.

По діаметру внутрішніх обойм підшипників автор підбирає кругляк. З нього виточує провідний вал, так як показано на фото.

Далі бере дві шестерні, з ось таким маркуванням. Розточує їх внутрішні отвори під діаметр вала. Виконує перевірку. Після збирає вузол. Так як з одного боку вал тонше, ніж з іншого, з цього боку автор запресовує в підшипник заздалегідь підготовлену втулку. Під зуби шестернею автор підготував рейку так само з зубами з одного боку. Шестерні виставляє рівно, щоб зуби були на одному рівні і приварює до валу.

Крок 3.

Далі автор бере шків і так само приміряє його до валу, отвір більше. Щоб прибрати зазор, автор використовує ось такий фланець. Його автор вставляє в шків, намічає отвори, свердлить їх і у фланці і в шківі, потім в отворах на шківі нарізає різьблення. Фланець прикручує до шківа болтами, встановлює його в патрон токарного верстата і розточує отвір під вал.

Потім шків кріпить на валу, свердлить три отвори на стику фланця і вала, нарізає в них різьблення і вкручує шпильки, щоб шків не провертався на валу.

Крок 4.

Тепер потрібно передбачити кріплення двигуна. Для цього автору потрібен був ще один відрізок труби перетином 100х100 мм. Але щоб його правильно закріпити, потрібно правильно встановити рейку, строго паралельно балці, її автор виставляє за допомогою шаблонів. Потім фіксує і приварює балку під двигун.

На підготовлену балку встановлює двигун. Потім відрізає дві заготовки з куточка, виконує на них розмітку, як показано на фото і по ній вирізає пази.

Потім ці деталі автор приварює до балки під двигуном. Зі смуги і різьбової шпильки виготовляє ось таку деталь. Кріпить болтами її до двигуна і куточках, а до торця балки приварює накладку з отвором, через яке виводить шпильку. Це натягувач. Далі автор накидає ремінь на шківи і виконує натяжку, після фіксує двигун на балці.

Крок 5.

На цьому етапі автор виготовив з листового металу і жерсті ось такий штовхач, точніше його передню частину. Щоб він краще ходив по балці, знизу автор закріпив на шпильці ролик (два підшипника і втулка).далі зубчасту рейку автор розрізав на дві рівні частини і зварив. Від сталевого бруска відрізав заготовку і приварив її до торця деталі звареної з рейок.

Отриману деталь автор з’єднав з штовхачем болтами, попередньо просвердливши під них отвори і нарізавши в них різьблення.

Крок 6.

На цьому етапі автор виготовив додатковий опорний ролик під зубчасту рейку. Для цього він використовував відрізок профільної труби. Розсвердлив його і обрізав по розмітці. В вийшла заготівлі закріпив два невеликих підшипника. Потім через шпильку і гайки приварив до штовхача так, як показано на фото.до іншої сторони ролика, до підшипників і рейки приварив дві гайки, між якими встановив пружину.

Крок 7.

На цьому етапі автор з відрізка трубочки, шпильки, пластинок і підшипників виготовив притискної ролик, за допомогою якої буде приводиться в рух рейка штовхача. Його автор закріпив між пластин, в яких попередньо просвердлив в потрібному місці отвори і нарізав в них різьблення. До ролика автор приварив важіль, щоб ним керувати.

Трохи опишу принцип роботи, приводу. Роликом рейка з штовхачем буде притискатися до шестерень (які обертаються двигуном) і входити з ними в зачіп, відпустивши ролик, рейка буде виходити з зацепа. Далі цей процес стане більш зрозумілим.додатково автор закріпив два обмежувальних гвинта, якими регулюється хід важеля, а знизу штовхача закріпив пружину, щоб вийшовши з зацепа, але повертався у вихідне положення.

Крок 8.

На цьому етапі автор з листової сталі вирізав ніж. Заточив його болгаркою і вварив в балку, попередньо врізавши верхній кромці паз. Торець балки автор заварив пластиною.

З профільної труби і листового металу автор виготовив підніжку, яка кріпиться до балки болтами і при необхідності злагоджується.

Крок 9.

Потім зібрав колісну базу, тут думаю нічого складно, сильно розписувати не буду. До колісної балки автор приварив стійки з профільних труб і закріпив готовий вузол до балки під двигуном, приварив до стійок і балці кріплення для амортизаторів і встановив їх. В результаті колеса складаються так само як і підніжка і стопоряться.

Крок 10.

Далі автор взяв відрізок профільної труби, розпиляв її по крайках так, щоб вийшли куточки. Ці деталі автор закріпив на балці в області ходу штовхача, тим самим збільшивши майданчик.

З листового металу втор зварив майданчик під дрова і закріпив її на балці за ножем.

Так само з листового металу автор виготовив захисні кожухи. Все закріпив на верстаті на свої місця. На кожухи встановив захист, яку закріпив за допомогою різьбових заклепок і гвинтиків.

Крок 11.

На заключному етапі автор пофарбував дровокол і випробував його в справі. Як бачимо, він справляється з колодками 28 і 45 см в діаметрі.

На цьому у мене все, всім спасибі за увагу, удачі і до нових зустрічей в гостях у самодєлкіна!!!джерело (source)

Ставайте автором сайту, публікуйте власні статті, описи саморобок з оплатою за текст.детальніше тут.