Привіт шановні майстри!на мій погляд кожному господареві приватного будинку, дачі або просто садової ділянки хочеться не тільки того, щоб у нього на цих самих ділянках, у посаджених їм різних рослин і будь-яких садових культур був багатий урожай, а й таке місце, де після праць праведних можна було б посидіти і спокійно відпочити і душею, і тілом. Навряд чи можна зустріти ділянки з однаковим дизайном або оформленням — кожен намагається зробити щось саме під себе, створити своєрідну родзинку на своїй території, щось неповторне. Як відомо від оформлення ландшафту залежить дуже багато, а вже якщо до цієї справи підійти з творчої сторони, розкрити весь потенціал своєї фантазії, то ділянку можна перетворити до повної невпізнання. З небувалим успіхом в цьому можуть допомогти декоративні вози. Ось про створення однієї такої вози, яку я робив, я і хочу розповісти в цій статті і дати докладний опис процесу виготовлення в покрокових фотографіях.

Для виготовлення даного предмета декоративного оформлення ділянки я використовував:-електролобзик,-ушм з пелюстковими дисками,-шліфувальну машину,-циркулярний верстат,-дриль з коронками по дереву,-шуруповерт,-рубанок,-вимірювальний інструмент, -ножиці по металу, -кисті і різні лаки.

Для початку, визначившись з розмірами основної частини виробу, були відпиляні кілька дощок, які будуть основою для дна. Обробив їх рубанком щоб прибрати задирки на поверхні і з боків заготовок. Як прекрасно видно на фото, дошки мають сліди експлуатації — отвори від витягнутих цвяхів. Але цей невеликий недолік надалі буде легко усунутий за допомогою спеціальної шпаклівки по дереву. На цьому етапі відклав їх убік, тому що вони поки не потрібні. Потім беру брусок розміром 30 * 30 мм, відпилюють від нього 4 однакових відрізка і за допомогою малярської стрічки примотують попарно їх один до одного. На циркулярному верстаті відпилюють їх з одного краю під невеликим кутом. Це майбутні плечі, до яких будуть нашиватися борти вози. Вони так само відкладаються в сторону. Далі мені буде необхідно з’єднати дошки дна між собою. Для цих цілей були так само відпиляні деталі, в яких заздалегідь висвердлив отвори під саморізи.

Тепер приступаю до складання всіх заготовлених частин між собою. Кріплення збиралися на саморізи і столярний клей.

Наступний етап-це нарощування бортів на віз. Матеріалом для них послужили фруктові ящики, стінки яких були зібрані з досочек приблизно сантиметрової товщини. Розібравши пару ящиків і будь ласка, матеріал для чергового проекту у тебе в наявності! дошки до бортів вирішив кріпити всередині самих плечей. Так готова віз буде виглядати набагато цікавіше. Щоб не мучитися і не просвердлювати плечі по всій товщині, вирішив встановити на них своєрідні обмежувачі, на які вже і буду кріпити самі борти. Для них використовував бруски, які закріпив саморізами, заздалегідь просвердливши в заготовках отвори, щоб уникнути розколювання заготовок. Потім, взявши дошки, які йдуть на бортики, по черзі прикладаючи їх до плечей воза, відзначав розмір і кут нахилу, щоб вони “врівень” входили в призначені для них місця. Відстань між дошками дотримувався за допомогою обрізка дошки, вставляючи її між заготовками. І так на трьох сторонах воза. Передня частина залишається відкритою. Потім, із зовнішнього боку, так само за допомогою бруска, але вже дещо меншого по товщині, сховав місця з’єднання бортів з плечима. Як вже писав вище, все це було закріплено саморізами. Але це не дуже хороший варіант. Було б набагато зручніше і економічніше за часом і ресурсами, якби на той момент у мене був будівельний степлер. Але за не маєтком оного довелося використовувати те, що було. Так що якщо хтось із прочитали цю статтю вирішить повторити даний проект, враховуйте це.

Приступив до виготовлення коліс. Для них взяв обріз 30-ти мм. Дошки, розміру якої якраз вистачало на два колеса. Випиляв заготовки потрібного мені діаметра. Ретельно зашліфував їх з усіх боків. Потім за допомогою транспортира розбив окружність на п’ять рівних частин. Від центру колеса намітив відстані для роботи коронкою. Висвердлив п’ять наскрізних отворів. Колеса придбали практично закінчений вигляд. Далі буде зроблено центральний отвір під установку осі. Тепер необхідно виготовити кріплення осі до возі. Їх я зробив з фанери 8 мм. І відразу ж встановив на свої місця, прикрутивши саморізами в чотирьох місцях з кожного боку для примірки. Так само виготовив заглушки на колеса, щоб місце з’єднання колеса з віссю було повністю заховано. Заодно відміряв і відрізав саму вісь. На її виготовлення пішов один держак, придбаний саме для цієї мети.по краях з трьох сторін встановив дошки, щоб так само приховати все зайве.

З двох брусків роблю поперечини для ручки воза. Встановлюю їх бо боків, попередньо зробивши пази, щоб вони щільно прилягали до дна днища, обтікаючи поперечну перемичку, за допомогою якої з’єднані дошки дна. На рукоятку йде залишилася частина держака. Встановлюю нижній бортик.

Тепер необхідно зібрати колісну пару. Висвердлюю наскрізні центральні отвори, діаметром практично збігається з діаметром осі. На саму вісь надягаю деталі, які будуть утримувати вісь на візку. Промазую кінці осі і отвори в колесах столярним клеєм і насаджують колеса на вісь. Після висихання прикручую ковпачки. Оскільки колеса у мене цільні, то від погодних умов вони можуть розтріскатися і розвалитися, тому буду посилювати їх по всьому колу смугами оцинкованої сталі. Смуги по товщині такі ж, як і кромка колеса. Роблю отвори і в металі, і в самих колесах і кріплю смуги невеликими саморізами.

Тепер потрібно покрити віз лаком. Хоча до цього я і завдав на неї лак, але він занадто світлий, тому всі усунені шпаклівкою дефекти були добре помітно. Хоча цей віз і робився для власних потреб, мене це не влаштувало. Тому купивши лак “червоне дерево”покриємо поверхню виробу ім. Тепер вже остаточно встановлюю колісну пару на візок і фарбую її лаком “ебенове дерево”. Так само на вісь були встановлені обмежувачі, щоб вісь не гуляла по сторонах, а колеса не зачіпали борту візка і не псували її.

Так само була виготовлена підніжка, щоб виріб міг стояти рівно, а не спираючись тільки на ручку. Підніжка складна, так що при необхідності її можна просто скласти під днищем. Все фарбується, а на колеса наклеюються дерев’яні смуги, що імітують спиці.

І ось що виходить в кінцевому підсумку.